O audycie SEO słów kilka
Jeśli Twoja strona internetowa nie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, wówczas powinieneś skorzystać z usług pozycjonowania strony w Google. Jeżeli masz jednak ten krok już za sobą, to zapewne chciałbyś sprawdzić, czy cały proces przynosi zamierzone skutki. W tym artykule pokażemy Ci, w jaki sposób możesz dowiedzieć się, czy ruch na Twojej stronie internetowej wzrósł oraz wytłumaczymy Ci, czym jest tak zwany audyt SEO.
Audyt SEO – czy wyszukiwarka „lubi” Twoją stronę?
Sporządzenie audytu SEO polega na skompletowaniu wszystkich najważniejszych informacji na temat tego, czy Twoja strona internetowa jest przystosowana do wymagań wyszukiwarki.
Są to więc wszystkie wykresy mówiące o dokładności słów kluczowych oraz ich ulokowaniu, obecności wszystkich niezbędnych nagłówków oraz innych elementów witryny, a także czy owa strona internetowa podparta jest niezbędnymi back-linkami (linkami zewnętrznymi).
Im więcej elementów w audycie SEO zostaje spełnionych, tym lepiej prezentuje się Twoja witryna w „oczach” algorytmów Google’a, a co za tym idzie – jest pokazywana wyżej w wynikach wyszukiwania.
Ile kosztuje audyt SEO i czy trzeba go wykonywać?
Audyt SEO jest niezbędnym krokiem podczas procesu pozycjonowania witryny – tylko dzięki niemu będziesz mógł wiedzieć, czy wykonywane przez Ciebie akcje przynoszą zamierzone skutki.
Usługa ta może być wykonana za pomocą wielu programów / serwisów internetowych, takich jak przykładowo na wciąż zyskującym popularność SurferSEO. Pełny audyt strony nie jest jednak procesem darmowym, tak więc w zdecydowanej większości przypadków będziesz musiał za niego dość sporo zapłacić.
Darmowy audyt SEO – czy to możliwe?
Istnieją darmowe alternatywy, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest pozycjonowana prawidłowo.
Oczywiście ich skuteczność nie będzie tak wysoka, jak w przypadku płatnych audytów, jednak na sam początek powinny być one wystarczające.
Wyszukaj nazwę swojej firmy
Banalna metoda, a tak skuteczna: skorzystaj z wyszukiwarki! Jeśli po wpisaniu nazwy swojej firmy uzyskasz wynik, w którym Twoja strona internetowa znajduje się na pierwszym miejscu, a jej logo oraz numer telefonu jest wyświetlany tuż obok – wówczas cały proces pozycjonowania prawdopodobnie przebiega poprawnie
Darmowe narzędzia
Oprócz samej wyszukiwarki, możesz skorzystać także z zupełnie darmowych narzędzi, takich jak Google Analytics czy SEMstorm – dzięki nim zobaczysz wszystkie najbardziej podstawowe informacje na temat audytu SEO, jednak ich interfejs może odstraszać nowicjuszy w tej dziedzinie.
Kontakt z firmą pozycjonującą strony
Jeżeli nie pozycjonujesz swojej strony na własną rękę, a zamiast tego korzystasz z firmy zewnętrznej, wówczas możesz się z nią skontaktować i poprosić o darmowy audyt SEO. Jeśli korzystasz z usług firmy, która jest uczciwa wobec swoich klientów, wówczas bez najmniejszego problemu powinieneś otrzymać wszystkie niezbędne informacje oraz dokumenty.
Pozycjonowanie stron internetowych – czy dam radę zrobić to samemu?
Aby sprawnie pozycjonować strony internetowe, będziesz potrzebował wielu miesięcy nauki oraz kilku lat praktyki – dopiero w tym momencie uzyskasz poziom wiedzy oraz doświadczenia wystarczający, by konkurować z właścicielami stron, którzy korzystają z usług firm zewnętrznych.
Gdybyś był jednak na tak wysokim poziomie, wówczas prawdopodobnie nie czytałbyś tego artykułu, gdyż wszystko, co jest w nim zawarte, byłoby dla Ciebie oczywiste.
Dlatego też polecamy Ci, abyś skorzystał z usług profesjonalnej firmy pozycjonującej strony internetowe, gdyż tylko wtedy będziesz mógł mieć pewność, że wszystko zostało wykonane poprawnie, a postawione przez Ciebie cele zostaną osiągnięte. Życzymy Ci wielu nowych klientów!