Biznes

Na czym polega audyt SEO?

seo-audyt

Dostosowanie strony internetowej do wymagań stawianych przez algorytmy wyszukiwarki Google wymaga dużo pracy. Jest to jednak koniecznie. W przeciwnym wypadku nici z dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania i szansy na dotarcie do większej niż zwykle grupy potencjalnych klientów. Dlatego też, gdy prowadzone do tej pory działania w tym właśnie kierunku nie przynoszą skutku, niezbędny będzie audyt SEO.

Spokojnie, choć słowo to zazwyczaj nie kojarzy się zbyt dobrze, w tym przypadku nie oznacza niczego złego. Wręcz przeciwnie. Jest to w końcu sposób na poprawę strategii i dostosowanie jej do specyfiki rynku.

Co to jest audyt SEO? Kiedy powinien zostać wykonany?

Wyjaśnienie tego zagadnienia zaczniemy od początku, czyli od przedstawienia podstawowej definicji. Audyt SEO to usługa polegająca na szczegółowej analizie strony internetowej pod kątem jej kondycji, a także poziomu przygotowania do realizacji działań z zakresu pozycjonowania. Jego efektem staje się nie tylko ocena witryny, ale również szereg zaleceń, których implementacja pozwoli poprawić jej ranking i zwiększyć potencjał marketingowy w wyszukiwarce Google.

Mówiąc krótko, audyt SEO ma wskazać uchybienia w dotychczasowej strategii i sposoby na uzyskanie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych zapytań. Żeby to wszystko stało się możliwe, osoby odpowiedzialne za audyt muszą sprawdzić i przetestować stronę pod każdym względem. Zazwyczaj skupiają się oni na:

  • Słowach kluczowych – mowa tu głównie o ich rodzaju i sposobie użycia. Bardzo ważne w kontekście audytu jest zwłaszcza zjawisko kanibalizacji słów kluczowych, polegające na sytuacji, kiedy to więcej niż jedna podstrona została zoptymalizowana pod te same frazy.
  • Szybkości i sprawności działania strony – kwestie te są bardzo ważne dla właściwej optymalizacji. Do tego dodać możemy zagadnienie związane z UX (User Experience), czyli pozytywnymi doświadczeniami użytkownika witryny.
  • Treści – nie tylko pod kątem zawartości słów kluczowych, ale też właściwej optymalizacji.
  • Strukturze linków – zwłaszcza tych wewnętrznych, które pozwalają na sprawne przemieszczanie się między poszczególnymi podstronami.

Kiedy najlepiej zlecić audyt SEO? Przede wszystkim wówczas, gdy prowadzonej do tej pory działania optymalizacyjne nie przynoszą pożądanych skutków (strona ma niski ranking). Przyda się również na początkowym etapie życia witryny, a także bezpośrednio przed wprowadzeniem na niej znaczących zmian.

Kto powinien zdecydować się na audyt SEO?

Od razu należy podkreślić, że tego typu usługi wcale nie są przeznaczone wyłącznie dla dużych stron, celujących w miliony wyświetleń każdego miesiąca. O audycie powinien pomyśleć każdy przedsiębiorca i twórca, który chce być lepiej widoczny w wyszukiwarce Google. Bez względu na specyfikę swojej działalności. Przeprowadzany jest on między innymi dla:

  • sklepów internetowych,
  • stron firmowych,
  • portali informacyjnych,
  • blogów,
  • serwisów tematycznych, skupiających wąską grupę odbiorców.

Za każdym razem cele jest ten sam – wyeliminowanie błędów i poprawia atrakcyjności strony w wyszukiwarce Google. Warto podkreślić, że audyt wykonywany jest przy użyciu specjalistycznych narzędzi, które pozwolą wygenerować niezbędne dane, a także właściwe je przeanalizować.

Komu zlecić audyt SEO? Czy można wykonać go samodzielnie?

Trudno liczyć na właściwe wnioski wówczas, gdy kontrolą strony zajmuje się jej właściciel. Zwłaszcza gdy nie ma on dostępu do odpowiednich programów, a jego wiedza i doświadczenie w tej dziedzinie jest mocno ograniczone.

Między innymi z tego powodu najlepiej zlecić wykonanie audytu podmiotowi zewnętrznemu. Agencji kreatywnej, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych i jest w stanie wykonać kompleksową, precyzyjną analizę wspomnianych wcześniej kwestii. Praca specjalistów pozwoli przygotować szereg zaleceń, które pomogą odwrócić niekorzystny trend lub po prostu dostosować stronę do specyfiki marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

 

Podobne artykuły
Biznes

Co to jest SEO copywriting?

Biznes

Jakie są koszty ekspertyzy budowlanej?

Biznes

Czy spółdzielnie mieszkaniowe są zobowiązane do raportowania schematów podatkowych?

Biznes

Przydatne technologie IT w systemach logistycznych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *